Nu startar scoutverksamheten igen – 28/8 kl 18:00 på Näsudden!

22 augusti, 2021 av Johan Åsberg

Tidigare och nya medlemmar hälsas välkomna till vår första gemensamma träff på Näsudden i Östhammar. Vi ses måndagen den 28/8 kl.18:00 för den traditionella Brouppgiften, där vi hälsar scouter välkomna till sina avdelningar och ett nytt spännande år. Vi kommer vara utomhus, kläder efter väder-principen gäller.

Vi startar med gemensam samling för både scouter och vårdnadshavare. Därefter fördelas scouterna till respektive avdelning för egen aktivitet, medan vårdnadshavarna stannar vid samlingsplatsen för möte med viktig information om vår verksamhet och vad medlemskapet innebär. Detta ser vi att vårdnadshavarna prioriterar, både för nya och tidigare medlemmar. Förhoppningsvis avslutar vi Brouppgiften med ett kort lägerbål tillsammans. Om vädret tillåter. Vi räknar med att avsluta träffen senast kl.20:00.

Vi hoppas att det finns fler barn och ungdomar som är sugna på att börja på scouterna, från åk 2 och uppåt. Man får prova kostnadsfritt några gånger. Anmäl intresse via vår hemsida:
Självklart välkomnar vi även nya ledare och är man intresserad av det, pratar man antingen med en av ledarna eller skickar ett mejl:
info@osthammarssjoscoutkar.se
För frågor eller liknande kan man antingen kontakta sin ledare eller höra av sig via mejladressen här ovanför.
Vi ses!
/Ledarna i Östhammars sjöscoutkår